måndag, juni 26, 2006

Svängningar

När jag blundar
är allt som förut
inget har ändrats
inget är slut
Tänk att en dag kan svänga så mycket. Från att ha varit seg och tråkig till helt okej och framförallt väldigt effektiv. Mitt jobb är världens bästa! Särskilt när det innehåller lite lösgodis, en cykeltur ner till stan och paus för ett parti luffarschack med Sabina. För hur många gånger jag än intalar mig själv att jag måste ta en paus ibland för att bli sådär klar igen i huvudet så lyckas jag ändå inte leva så. Tvingar mig själv till att jobba med huvudet fullt av bomull och förstår inte alls varför det går så segt att tänka.
Kvällen bjuder på bok i soffan och förhoppningsvis god middag. Om jag orkar. Annars underskattar jag aldrig knäckemacka med ost.
Och imorgon är det äntligen dags.
Citatet från Raymond och Marias fina När jag blundar