måndag, juni 19, 2006

Snart midsommar. Men först: jobb, jobb, jobb.

Duka din veranda till fest
För en långväga gäst
I landet lagom är bäst
Vi skålar för en midsommar till
Färsk potatis och sill
Som om tiden stått still
Idag är jag mer maskin än människa. Får så mycket gjort utan att jag riktigt vet hur der gått till. Har kommit på mig själv med telefonluren i handen ovetandes om vem jag ringt upp just när någon i andra änden svarat. Har plötsligt märkt att jag sitter och klistrar igen kuvert utan att veta om jag stoppat i något brev. Men det har jag. Trots att hjärnan verkar bortkopplad blir allt rätt idag. Mycket konstigt. Annars är det oftast tvärtom, trots att jag är fokuserad och koncentrerad blir det fel.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men Anna det är bara för att du är så himla bra, världens bästa ombudsman tror jag =)

12:00 fm  
Anonymous Anonym said...

Låter som du har det ganska hektiskt! Känns som om jag känner igen mig :) MVH /Agge

12:01 fm  
Anonymous Anonym said...

Tjuvlyssna........bara ordet är härligt !

8:21 em  
Blogger Anna N said...

Lisa: Tacktacktack! Och ett extra tack för det fina hjärtkortet jag hittade under mitt tangentbord :)

Agge: Kul att se dig här! Känns som om det är typiskt dig att ha fullt upp ;)

Mamma: Du och jag och syrrb är ju sämst på att tjuvlyssna! Vi sitter alla tre med munnarna öppna och stirrar på den vi lyssnar på. Taktiken måste vi nog förfina en aning va?!

4:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home