måndag, maj 29, 2006

Mitt. Namn. På. Dörren

VI ÄR MÅNGA SOM TALAR OM HAVET
MEN FÅ HAR HAVET I SIN BLICK

Pang på bara: För första gången i mitt liv kommer jag att bo ensam i en lägenhet med mitt namn på dörren. Det känns konstigt, galet roligt samt den svenska översättningen för overwhelming. Det bubblar i mig när jag tänker på mitt fina kök, min fina klädkammare, min fina tvättstuga, mitt fina källarförråd, min fina balkong, mitt fina sovrum. Mitt. Mitt. Mitt. Ovant.

Just det, överväldigande heter det ju.

Efter gårdagens inlägg om genomtänkta teckensnitt kände jag suget efter att omlayouta här. Citatet däruppe är från låten I wish av the fab Elias Åkesson.

Uppdatering av djurlivet utanför expfönstret: Haren verkar bo kvar. Två fåglar jagade precis en ekorre upp och ner för några träd. När den stackars ekorren stannade pickade de honom på ryggen. Jag gjorde mitt till för att få stopp på djurmobbningen genom att knacka hårt på rutan och på min mors uppmaning sticka ut huvudet genom fönstret och skrika sluta picka på ekorren. Resultatet låter jag vara okommenterat.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är en lyckans dag !

9:07 em  
Anonymous Anonym said...

Titta! Nu har jag hittat hit! =) Shysst blogg! *kram*

6:18 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, jag är också glad att jag hittade dig igen! Och tack för grattiset, jag är såååå glad! "Doktor" känns rätt bra :D

Ha det bra, jag måste gå och sy klart min examensklänning!

11:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home