måndag, juli 10, 2006

En liten fjäril i magen?

Har du mött mig på våren
Jag var bilden i skåpet
Har du saknat korridoren
var jag längtan på loven

Har du undrat varför känslor e så äkta på bio
har du väntat förgäves
har du räknat till 10
En cykel. Ett fruktansvärt regnoväder. Ett lokalsinne av det sämre slaget. En outforskad stad.
Summan av ovanstående är att jag cyklade på måfå åt det håll där jag trodde att stan låg. Så småningom kom jag fram välbehållen. Trots att jag kunde ställt upp i en wet t-shirt-tävling med min vita kavaj efter regnet. Har en trevlig körskolelärare som heter Pia. Körde riktigt kasst dock, så hon kommer nog både ruinera mig och bli trött på mig de närmsta veckorna. Oh well.
Det är svårt det här med att bo hemma hos pappa. Känner mig hemma men ändå som en gäst.Äter på tallrikar med bestick som jag använt under hela min uppväxt men vet inte var knäckebrödet finns. Sover i ena halvan av mamma och pappas gamla dubbelsäng men vaknar i ett främmande rum. I morse blev det salt i tekoppen. Mycket som är ovant.
Citatet är från Nic and the familys toksköna Jag är kärleken. Har du inte hört den bör du lyssna nu.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

hej hej, gud vad duktig du är med teorin. minns det där med bävan.
men vad kul att du länkar låtar. jag älskar musik! nic and the family med den låten var roligare än jag trodde.. helt guld förresten att vi båda kunde den där gamla carola-låten på bussen från golfklubben. ha de super.

1:09 em  
Blogger Anna N said...

maja: om jag varit duktig kanske något hade fastnat också... men det kanske det gör utan att jag märker det.

Ja, vad galet med Carolalåten.. men vilken var det nu igen? Det har jag liksom förträngt tror jag. Minns bara "Vem ska rösta blått i höst?!" ;)

9:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home