söndag, juli 09, 2006

Hit och dit

Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp
Drömmarna och vindarna hjälps åt
och så fort man tittar neråt så vänder dom hitåt
Och sjunger "Vart tog den där elden vägen?"
Mycket som hänt den senaste tiden. Igår kväll kom jag hem till Västerås efter en fantastisk vecka på Gotland. Någon timmes jobb på expen och sedan några öl på stan där galet roliga planer drogs upp. Jag älskar mitt jobb! Därefter hem för ompackning och några timmars sömn innan jag i morse påbörjade resan till pappa & family i Sundsvall. Här har jag sedan i eftermiddags hunnit med övningskörning, studsmattehoppande med lillebror, promenad med hunden, blåbärsletande i skogen och en god middag.

Imorgon fortsätter jag att fördjupa mig i döda vinklar, maxlaster och väjningsplikter. Första besöket på trafikskolan hägrar. Hoppas att det går bra.

Försöker förklara för brorsan hur det kan komma sig att jag inte orkar spela ännu en omgång vändtia när jag orkar sitta här och blogga. Han är inte nöjd med mina förklaringar precis.
Citatet från Lars Winnerbäcks mysiga Elden

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

ja den är mysig den där låten. lät förlörigt inte alls fel med sundsvall, skönt att få vara med familjen. hoppas att det går bra med körkortet. jag måste gå till jobbet = jobbigt! Njut av din semester, den är du väl värd!

7:07 fm  
Blogger Anna N said...

maja: jo, sundsvall är mysigt och körkortet hoppas jag ska lösa sig. Tänker inte på annat för tillfället :)

Hoppas att jobbet inte blev alltför jobbigt, hmmm, och att mobilladdaren snart är återfunnen!

11:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home