söndag, juni 17, 2007

Det är söndag, det är lägesrapport, det är sommar!

Gårdagens extra distriktsårskonferens var så överraskande bra att jag nog inte riktigt kunnat smälta det ännu. Nya och gamla medlemmar tog för sig i diskussionerna, vädret var fint, tårtan var god och trots att jag inte på något sätt kan ta åt mig äran för den lyckade dagen är jag ändå oändligt stolt över Västmanlands fantastiska SSU-distrikt.

Cider i petflaska på väg ner på stan med L, Langos på Vattendraget, alltför kort snack med S (jag kräver picknick och prat, prat, prat - nu!), vin i L&E:s vardagsrum istället för på den kalla balkongen och en varm katt i knät som i kombination med vinet gjorde att jag blev behagligt trött och gick hem så nöjd, så nöjd.

Söndagen har än så länge bjudit på sova tills jag vaknar, regnfylld promenad, lunch på stan med A, någon halvtimmes simning och välbehövlig update med G.

3 Comments:

Blogger Markus Blomberg said...

Kul att höra att ni hade en bra DÅK! Har ju hört lite mer om ert distrikt sen grymma Susanne flyttade ner till kretsen. Vad är det för sommarkampanj ni ska köra?

5:07 em  
Blogger Anna N said...

Hej Markus! Jag är så avundsjuk på er för att Susanne flyttat ner till Malmö, hon är verkligen grym! Sommarkampanjen är en blandning av sociala aktiviteter för de som tillbringar sommarlovet i Västerås blandat med opinionsbildning och namninsamlingar för fler sommarjobb och annat.

11:11 em  
Blogger Markus Blomberg said...

Det låter himla bra. Vi hade det så under valrörelsesommaren, men i år är det mest fokus på kongresshandlingarna tror jag. Mycket sociala aktiviteter i distriktet men inte så mycket politik.

Fast kretsen jobbar en hel del med asyl- och flyktingpolitik, och har startat en skolpolitisk arbetsgrupp som ska pyssla med rådslagen. Det blir nog bra!

4:14 em  

Skicka en kommentar

<< Home