torsdag, augusti 30, 2007

Skiiiiitkallt

Okynnesbloggar lite mitt i jobbdagen. Ska snart iväg på kort lunch och sen till stadsarkivet och leta protokoll från mitten av nittiotalet. Mycket spännande!

Har inte blivit sjuk men har fortfarande ont i halsen och är riktigt trött. Simmade en sväng i morse och det var äckeljobbigt. Efteråt pratade jag med två tjejer som skulle simma med skolan och de förfärades över att jag bara hade stövlar, klänning och halsduk på mig. Det är skiiiitkallt ute! Du borde ha ombyteskläder med dig. Jag hade tre tröjor på mig när jag gick hit, berättade de och visade upp en påse som innehöll extrakläder för att klara kylan. Att jag sa att min jacka låg i bilen hjälpte föga, tydligen skulle jag vara som en isbit redan innan jag kommit dit.

På lördag + tisdag och onsdag är det äntligen dags för kampanj. De senaste veckorna har präglats alldeles för mycket av papper som ska in i rätt pärm, fakturor som ska betalas och medlemsregister som ska fixas. Nödvändigt och viktigt såklart, men att träffa människor live ibland är inte fel. Har jag hört.