tisdag, augusti 28, 2007

Vill inte!

Bloggar invirad i ett täcke i sängen. Försöker intala mig själv att jag mår bra, att jag inte mår illa och att det absolut inte gör ont i halsen när jag sväljer. Det går sådär kan man väl säga. Imorgon är ett spännande möte i Arboa inplanerat, på torsdag ska jag rota i stadsarkivet efter gamla protokoll, på lördag är det familjedag i Fagersta och kalas i Stockholm, på söndag ska det sjungas Allsång mot högern i höstvackra Vitabergsparken och nästa vecka är det gymnasiemässa. Det är ju alldeles uppenbart att sjukhet inte alls passar in i det här schemat, eller hur? Så nu håller vi kollektivt tummarna för att jag ska vara frisk som en nötkärna när jag vaknar imorgon. (Och om inte tumhållandet räcker ska jag nu i förebyggande syfte gurgla saltvatten på M:s inrådan. En annan M föreslår Bafucin så en tur till apoteket imorgon kanske kan klämmas in).

3 Comments:

Blogger Joanna said...

Anna, är du det minsta sjuk i morgon (onsdag) bitti måste du stanna hemma från jobbet och bli frisk!!!! Lova! C-vitamin är mitt trick om detär förkylning. Sjukt mycket c-vitamin!

12:33 fm  
Anonymous Anonym said...

När jag var på den där matmässan i helgen fick jag lära mig att ett enda havtornsbär (vill gärna säga "havtornsbär" en gång till som Ernst gjorde när han lagade mat i sommartorpet; uttalade vissa ingredienser en gång till med sin sexiga, släpiga, manliga stämma) innehåller mer C-vitamin än en hel apelsin. Ett enda litet bär! Om du inte är bekant med denna (tydligen) magiska växt finns det gott om info här på nätet.

Sen spelar det inte så stor roll om det är förkylning, pest eller kolera - havtorn verkar funka mot allt.

Men, säger du kanske, är det inte svårt att få tag på dessa sällsynt hälsobringande bär? Nja, säger kanske jag då, de växer längs norrlandskusten, så just nu är det nog svårt att få tag på dem, du får passa på när besöker Sundsvall nästa gång. (Ett altenativ är ju förstås att du odlar några buskar på din balkong.)

11:20 fm  
Blogger Fanny said...

Hej syrrb. Snälla ta det lugnt för din egen skull, jag vet ju att SSU inte klarar sig utan dig men om du inte vilar så kommer du ju aldrig att bli frisk och det är väl tusen gånger värre..

9:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home