söndag, augusti 31, 2008

Klockbebisen strikes again!

Lilla klockbebisens nattvanor har jag dryftat tidigare på bloggen, och i natt slog hon till igen. Nu ändrade hon det överhoppade nattmålet från tolv till tre och sov alltså mellan midnatt och sex i morse. Fantastiskt härligt tycker vi som, om vi får välja, helst sover just de timmarna. Och gärna några fler förstås, men inte nödvändigtvis utan att mata en liten bebis ibland mitt i.

Nu sover båda mina älsklingar och jag skrotar runt lite här hemma. Diskar, bloggar och funderar på att sätta in foton i pärmen. Men just det projektet har varit på funderingsstadiet i flera veckor, och att jag skulle ta tag i det precis nu känns inte så troligt. Och nu har barnprogrammen och tv-shop-prånglarna lämnat plats för Dr Phil på Tv4+ så någon timme under täcket i soffan känns perfekt.