måndag, september 01, 2008

En ny vecka

En ny vecka med möten, sociala aktiviteter, en till Stockholmsresa och en massa mys med bebisen har precis startat!

Klockbebisen åt mat på tåget från Stockholm igår strax innan tio, kom hem, somnade och vaknade 06.00. Åtta timmar utan mat, jag har aldrig varit med om något liknande! Och bevisligen inte hon heller, inte i hela sitt liv faktiskt. För en timme sedan sög hon så, med rekordfart, i sig 130 milliliter mjölkersättning och nu sover hon gott igen.

Allsången mot högern igår var något av en besvikelse, efter förra årets härliga tillställning. Det var inte så allsångsvänliga låtar och grabbarnas höhöhö-skämt var inte alls roliga. Men vi träffade J och en hel del andra härliga SSUare, så det var värt en tripp till huvudstaden. Och promenaden från Söder till Centralen, förbi Slussen och genom Gamla stan var ljuvlig. Jag älskar min fina, lilla familj.

Förr, innan lillbebisens ankomst, kändes ett möte klockan nio på morgonen sådär halvjobbigt om dagen annars varit ledig. Då hade jag helst sovit så länge som möjligt och gått upp ur sängen strax innan jag borde lämna lägenheten. Men A har den fantastiska påverkan att ett möte klockan nio på morgonen ger möjlighet för förberedelsetid, bloggtid, disktid, duschtid och klädvalstid i lugn och ro.