fredag, mars 27, 2009

090327

På Karlsgatan har vi under fredagskvällen druckit rödvin, ätit mörk choklad och tittat på Dagbok från en motorcykel. Det hela andas väldigt mycket medelklassig revolutionsromantik.

Häromdagen lånade jag Margareta Winbergs Lärarinna i politikens hårda skola på stadsbiblo. Innan dess läste jag Eva Franchells Vänninan. Det är olika synvinklar på och beskrivningar av den så kallade politiska hetluften, men den förstnämnda saknar det driv som Franchells bok har. Kanske bjuder Winberg snart på något som får mig fast i boken, som tvingar mig till sträckläsning fast jag håller på att somna. Än så länge lyser dock de catchiga delarna med sin frånvaro. När Winberg på en sida tidigt i boken dessutom benämner Ingvar Carlsson som stadsminister (i staden Sverige?) ville jag helst av allt lägga ner, men bland alla beskrivningar av djurskyddsdiskussioner i EU kommer kanske det där som får boken att lyfta och som får mig att ivrigt vända blad i väntan på fortsättningen. Kanske.

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Öl till choklad är super, det ska dock vara ett mörkt. Lärde mig det på en chokladprovning.

8:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Home