fredag, mars 13, 2009

Mycket snack med lite innehåll

Helgen går i årsmötets tecken. Imorgon för Västerås arbetarekommun och på söndag har sekreterartjänst på årskongressen i det som i folkmun (eller kanske lensmun) kallas världens största, bästa och vackraste SSU-distrikt. Eftersom helgen är uppbokad bestämde vi oss för att städa fredagskvällen till ära. Nu är jag sådär härligt torr om händerna efter stordiskning, spisrengöring och annat fix. Det ska bli grymt skönt att krypa ner under nytvättade lakan! Och när jag ändå skryter om våra bravader; lilla bilen fick sig också en välförtjänt putsning idag. Nytt halvljus, nytt parkeringsljus, nya vindrutetorkare, påfylld spolarvätska och motorolja samt fullt med bensin i tanken.

Och den dagliga bebisutvecklingen: Vi besökte ögonkliniken idag för att kolla upp lilltjejens ögon och framförallt det vänstra som har en tendens att skela lite ibland. Det verkade dock inte vara någon fara, men för säkerhets skull ska vi tillbaka i höst igen. (Inte för att jag ville att hon skulle skela, men jag kom på ett så roligt skämt igår, låt mig berätta det för er: Om finaste dottern skulle få en sådan där lapp för ögat som man ibland får när skelning är ett faktum hade vi kunnat kalla henne för pirate baby. Som
pirate bay ni vet. Fiffigt va?) Nåja, tillbaka till ämnet, vi har också packat ihop A:s babysitter i en svart sopsäck, den har nu destination källarförrådet där den får husera i väntan på syskon. Bebissyskon alltså, inte babysittersyskon.