tisdag, mars 03, 2009

Kvällsprocedur

Jag ska alldeles strax gå och lägga mig, men först den traditionsenliga kvällssysselsättningen - att plocka undan lilltjejens saker från lekmattan och ställa dem i bokhyllan istället. Pingvinen och Nasse i hyllan längst upp till höger, lilla gröna elefanten i hyllan brevid, prasselboken och randigagrejenmedorangeahåret i andra hyllan till höger och så längst ner favoritleksaken i plast. Allt har sin egen plats och kvällsproceduren avslutas alltid på samma vis, puss på den sovande tjejens varma, mjuka kind och så Godnatt Amelie, sov så gott så ses vi imorgon! 

Ska bara skriva lite om veckan också, för den innehåller så mycket roligt och intressant så att jag knappt vet hur allt ska hinnas med. Igår var det distriktsstämma med konsumentföreningen, idag har
L, lilltjejen och jag tjuvstartat internationella kvinnodagsfirandet på Arosgården tillsammans med Arosdöttrarna. Härligt arrangemang med ljuvliga godsaker att äta och bra musik att dansa till. Så borde alla tisdagsförmiddagar spenderas! Efter lunch på Bredbar tog vi en snabb tur till expen, L gjorde nytta, lilltjejen somnade och jag hängde. Imorgon är det ju onsdag vilket ju innebär öppna föris-dag. A är dock lite snuvig och hostig så för de andra barnens skull tror jag att vi hoppar sångstunden. Hon verkar må bra och är pigg så om hon inte verkar hängig imorgon är planen att ta en promenad och sedan läsa sagor på stadsbiblo. Vi får väl se. Sedan fortsätter i alla fall dagen med expmöte och avslutas med EU-seminarium på kvällen.