måndag, mars 30, 2009

Nappjakt. Uppföljaren.

Nappjakten gick finemang. Jag köpte fyra nappar som ser ut som den hon hade (en gul, två rosa och en grön), men som var för större kids. Efter de nyinköpta kokats la jag dem på lekmattan tillsammans med lilltjejen så att hon skulle få bekanta sig med dem. Hon tittade på dem och kravlade direkt fram till den gula och stoppade den i munnen. Jaha, tänkte jag, blir det inte värre? Jag hade förberett mig på kamp! På att öva, locka och lirka för att introducera nappen men av detta blev intet. Hon är rätt lätt att ha och göra med, vår dotter.


På eftermiddagen tog vi en tur till stadsbiblo. Vi läste några böcker, A fick en klapp på huvudet av en några år äldre kille, vi satt på golvet och blev smutsiga om byxorna, jag åt fetaostpaj, A stirrade ut cafégästerna, jag läste AiP och sedan gick vi hem igen. Det har alltså inte hänt så mycket idag, jag är förkylningstrött men passade på att sova när A sov.

Joråsatte, det verkar inte bli några större mästerverk av den här texten idag. Wrap it up!