söndag, mars 29, 2009

Tjejeftermiddag

Att klockan flyttades fram i natt märktes på lilltjejen idag. Vi skulle roadtripa till Arboga och Unga Örnar Västmanlands årsmöte och när det var en halvtimme tills vi skulle gå och A ännu inte börjat vakna fick jag göra en insats. Amelie? Det är dags att vakna nu! viskade jag och efter ett tag slog hon upp ögonen och när jag lyfte upp henne i famnen tittade hon på mig och fyrade av världens leende. Inget fel på morgonhumöret där inte! Önskar att jag reagerat likadant i morse, men jag vaknade istället med en förkylning som jag inte alls kunde skönja igår kväll. Visste inte att något sådant var på väg så när det första söndagsmorgonen hade att bjuda på var en serie nysningar blev jag riktigt förvånad.

Mötet gick smärtfritt och av ABF-distriktets ordförande fick A en lapp med texten BIFALL MAMMA som hon kunde vifta lite med när det passade. En fantastiskt idé, den ska med på alla möten i fortsättningen. Annars var hon härligt vild under förmiddagen, hon ville inte sitta still och rullade in under en bokhylla bland annat. G och T gjorde det lättare för en trött mamma och både höll och underhöll henne ibland.

G är i Bryssel nu med sina distriktsstyrelsekollegor och vi har tjejeftermiddag. Det innebär lösgodis och bloggande för mig och golvålande och boll-lek för lilltjejen. Snart tycker åtminstone jag att det vore soft med eftermiddagsvila. Vi får se vad A tycker.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Undrar om hon verkligen håller med........
/Celina

4:15 em  
Blogger Sabina said...

Vad mysigt ni verkar ha det! Läste att ni har fullt upp, så tiden som gräsänka kanske springer förbi. Annars, om det blir segt och trist, kan du ringa som kommer vi som ett skott! Puss & kram

7:53 em  
Blogger Anna N said...

A tyckte faktiskt som jag. Och idag har vi både förmiddags- och eftermiddagsvilat.

Tror att tiden kommer att springa förbi i förkylningsbubblan. Men vi måste absolut ses snart Sabina!

3:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home