söndag, maj 10, 2009

Funderingar

Mitt bloggjag har en identitetskris för tillfället. Bloggen skapades ju en gång i tiden, 1 december 2004 närmare bestämt, som en riktig dagbok på internet. Jag hade nyligen flyttat till Västerås, sagt upp mig från jobbet, funderade på framtiden och hade just börjat som konståkningstränare igen. Livet tog nya vändningar och jag ville skriva av mig. Under mina fem bloggår har politiken varit en stor del av mitt liv men närmast lyst med sin frånvaro på bloggen. Här har jag inte lyckats kombinera politiken och det personliga, vardagliga på ett sätt jag gillar. Jag har haft politiska bloggar vid sidan av ibland, när jag var politisk sekreterare fick jag möjlighet att få utlopp för de politiska texterna på annat håll. Nu har jag en massa texter i tankarna och fingrarna som vill komma på pränt, men inte just här. 

Ska fundera på hur detta ska lösas på bästa sätt. Tills dess kan det hända att det råder lite stiltje här. Dels beroende på framtidsfunderingarna men kanske framförallt för att den mesta tiden fram till den 7 juni handlar om valrörelse. Äntligen!