måndag, april 06, 2009

SSU


A har ju varit aktiv på kommun- och distriktsnivå i SSU praktiskt taget hela sitt liv. Därför kände hon nu att det var dags att ta ett steg vidare i utvecklingen så hon hängde med G till förbundsstyrelsens möte på Bommersvik. G bloggar om detta här. Jag hade en plan om storstädning av lägenheten men än så länge har en del fix ställt sig mellan mig och dammsugaren (så att säga), så jag hoppas på bättre lycka imorgon.
Ni som sitter och eldar upp er över att bebisar kan bli medlemmar i SSU kan dock glömma löpsedlarna och de maffiga inläggen på politikerbloggen. A är inte medlem på riktigt, med SSUs fantastiska, bombsäkra medlemssystem är det stört omöjligt även om vi hade velat. Det vill vi nu inte, ska jag kanske skriva för säkerhets skull. Den som däremot vill elda upp sig en aning över att hon är med på sjukt många SSU-aktiviteter utan att vara medlem har däremot stadgarna mer på sin sida.
Bilden ovan är från helgens partidistriktskongress och är tagen av L - mästerfotografen.

2 Comments:

Anonymous Famp said...

Nejmen, det är ju jag!

10:10 fm  
Blogger Lotchen said...

Herrejösses vad fin hon är!

8:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home