tisdag, juni 28, 2005

28 augusti 2005


Filmen Sylvia som jag kollade på i torsdags var helt klart sevärd. Tips till dig som inte sett den med andra ord!
I går var det festligheter här i Västerås minsann!
Världens fest och Bondens egen marknad och en vacker, värmande höstsol. Mikael Wiehe spelade på Sigmascenen och Regina Lund läste dikter från en scen som människor mest skyndade förbi. Jag tänkte uppehålla mig ett tag vid Regina Lund, det är nämligen lite samma sak som min uppfattning om Thomas Di Leva (som jag skriver om här). Jag har alltid tyckt att Regina och hennes dikter är, tja mer flummiga än bra. Men så igår ställde jag mig och lyssnade ett tag när hon läste sina fina dikter. Jag blev helt uppslukad. Dikterna var briljanta. Faktiskt. Jag undrar lite om det är jag som har utvecklats och kan ta till mig nya saker nu, eller om jag inte givit Thomas och Regina chansen tidigare bara. Väldigt dumt av mig i så fall.

Annars träffade jag en gammal kompis igår, Erik. Jättetrevligt! Vi drack te och åt kanelbullar och tog en promenad vid Svartån. Mysigt värre! På kvällen åt Anders och jag middag hos Suz och tittade på Kill Bill som jag inte sett tidigare.
I dag börjar Västerås affärer i city ha söndagsöppet och det utlovas stort pompa och ståt. Tror att jag måste ta mig neråt stan snart, sådant vill man ju inte missa!

Och för den som är intresserad av mina tankar om vad som händer i världen kan man kolla in min
blogg. Jag fortsätter att skriva om mina privata förehavanden här på min hemsida såklart.