torsdag, juli 13, 2006

Starling

Hur allt det enkla blev för svårt,
bara att säga "hej hur mår du
det var länge sen vi sågs"
så jag fick inte fram ett ord,
bara nickade och logoch trodde du skulle förstå
Sitter här med min kopp Earl grey, lyssnar på Josh Ritter och funderar på viktiga saker. Som till exempel:
1. Hur mycket finare ordet stare är på engelska än på svenska. Starling. Tokfint.
2. Hur det kan komma sig att jag redan, och det här är tydligen tabu, längtar lite till hösten. Tänk halsduk, tänk rök ur munnen när man andas, tänk att värma någons händer.
3. Hur krångligt det är att liksom få kramp i magen när jag äter men att bli alldeles snurrig av att låta bli.

S, C eller E, om någon av er läser det här. Tänk att det snart är ett år sedan tunnelbaneäventyret och Grönan. Borde vi inte göra om det snart?
Dagens tråkiga: Att Wayne’s Coffee börjat med "Smoothies à la Brazil". Kul i sig förstås, men de säger stolt att frukterna "plockas, skalas, krossas och fryses direkt på plats i Brasilien". Dumt och elakt mot miljön med värsta transporterna när vi har frukt här i Sverige, säger jag.
Dagens roliga: SMS - alltid roligt.
Citatet från Peter Jöbacks Sommarens sista sång. Höstmys på hög nivå.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Lätt! (och S längtar också lite till hösten...)

Ät mycket godis när du pluggar... Det är ju bara sommar once a year...

10:35 em  
Blogger Anna N said...

Jag äter faktiskt inget godis alls at the moment. Nyttig mat och långa promenader sägs vara bra. :)

11:10 em  
Blogger Vi på Kantarellen said...

Tänk trattkantareller och lingon. Jag älskar de fyra sista månaderna på året!!!!!

7:56 fm  
Blogger Anna N said...

M: Jaaa! Äntligen en partner in crime :)

12:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home