tisdag, juli 11, 2006

Tid är pengar. Eller nåt

Här har vi evigheten
runt omkring oss
det är bara att ta för sej
Har inarbetat någon sorts daglig rutin här i Sundsvall. Så här ser den ut:
07.30 vaknar med ett leende på läpparna, äntligen en ny dag!
08.30 promenad med Kalinka, försöker hålla henne från att gå till attack mot andra hundar.
09.00 klunkar Aloe Vera. klunk klunk
09.01making breakfast. sallad, äggröra och knäckebröd med kalles randiga.
09.10 äter frukost, läser Sundsvalls tidning och lyssnar på Ulf Lundell. Högt
09.30 läser teoriboken
10.15 diskar efter frukosten, borstar tänderna
10.30 läser teoriboken
11.45 klär på mig kläder som ser ok ut att ha på sig på stan
12.00 cyklar ner till körskolan
13.05 försöker lära mig att köra bil. Inga övriga kommentarer nödvändiga.
14.30 strosar på stan
15.00 cyklar hem
16.00 läser teoriboken
17.00 äter middag med Anna
18.00 läser teoriboken
20.00 hoppar lite studsmatta
20.10 läser teoriboken
22.00 dricker te och bloggar
22.30 klunkar Aloe Vera. Klunk klunk
Ok, det är ändå bara andra dagen jag är här, men det känns som ett bra schema att följa faktiskt. Tror att jag fortsätter så här!
Dagens tråkiga: mina snygga, svarta cityshorts jag köpte förra veckan i Visby har blivit på tok för stora. Tre möjliga scenarion:
1. Jag har gått ner fem kilo den senaste veckan (Tyvärr inte...)
2. Jag köpte för stora shorts (Hmm, förra veckan passade de...)
3. De har töjt ut sig massor (Troligast fast konstigt...)
Dagens roliga: Har tydligen en läsare av bloggen som inte är min mamma. Hej P!
Citatet från Ulf Lundells Och går en stund på jorden. Så vacker.