fredag, juli 14, 2006

Demokrati, people!

Och det finns saker jag fångat
som idag inte jag har kvar
Men jag kan inte ångra
jag går aldrig tillbaks

Slötittade på firandet av kronprinsessan Victoria här i kväll. Så himla tråkigt! Trots att både Håkan Hellström och Peter Jöback var där blev det mest...platt liksom. Trist och tråkigt. Och vilken boring kungafamilj vi har. Några skandaler ibland hade väl inte skadat? Klappa i takt kan de inte heller riktigt, och de verkar mest besvärade hela tiden... Stackars människor. Släpp dem fria nu, va?
Citatet från Jumpers Den vägen.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Håller med dig Anna om att det var tråkigt firande av Victoria igår. Ett stelt och ljummet program utan överraskningar. Är lite besviken som rojalist idag faktiskt!

11:48 fm  
Blogger Anna N said...

N: Eller hur! Skrev någon motion till Stockholms läns SSU-distrikts kongress för några år sedan som gick ut på att konkurrensutsätta kungahuset. Hmm, det blev nog avslag...

P: Trots att jag inte är rojalist är jag en sucker för kungafamiljen faktiskt. Älskar årskrönikorna och läser allt skvaller jag kan komma över. Illa!

5:05 em  
Blogger Vi på Kantarellen said...

Jag såg halva programmet och bytte sen kanal. Säger det något? :-)

7:54 fm  
Blogger Anna N said...

M: Jag höll ut in i det sista. Såhär i efterhand helt oförståeligt och väldigt onödigt!

12:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home