lördag, september 01, 2007

Livstidslördag


Sanna blåser hjärtformade Kommunalballonger på första bilden och dansar loss på den andra. Anders dansar inte.

Kampanj blev det, kalas blev det inte. Istället kurerar jag feber och halsont hemma i Åkersberga. Jäkligt tråkigt men nödvändigt antar jag. Jobbar undan lite grejer jag inte hann i veckan och kollar (efter order från lillasyster) på Göta kanal 2.

A, V och jag drog alltså till kommunen där man får livstid. Några timmar i solskenet med korvgrillning, Frihet-utdelning, ballongblåsning och dansande till The heartbreakers från Norberg innehöll besöket. I Fagersta får alla nyfödda en t-shirt med texten Här får du livstid läser jag på kommunens hemsida. Tja, varför inte.

Funderar på att blogga om min kärlek till Västmanland och det faktum att det inte längre pirrar i magen när jag närmar mig Stockholm utan istället när jag kommer innanför Västmanlands län-skyltarna. Att det helt plöstligt är som att komma hem. Otippat men trevligt, och sådant kräver helt klart att få uttryckas i en mycket känslosam text.