söndag, juli 16, 2006

Härligt liv i en sjuk värld. Komplext

Must be something in the air that I breathe
that affects me wildly
and to put it as it makes my blood seethe
is to express it mildly

Flera gånger idag har jag fyllts av en sådan där känsla av att livet är jäkligt härligt. Låg till exempel vid en pool, lyssnade på Mikael Persbrandt som sommarpratade och läste lite teori. Eller som när jag körde bil och det verkligen gick strålande. Eller som när jag och lillebror spelade Rim-memory och Uno och han log sitt tandlösa leende och var så bedårande söt. Eller som när jag hittade en till Josh Ritter-sida och laddade ner fler fantastiska låtar. Eller som när jag fick roliga, fina sms. Sånt är lovely.
Däremot mår jag illa när jag läser om det här eller det här. Lever vi inte i en sjuk värld?
Citatet från The Arks Patchouli

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja, livet ÄR härligt på sommaren! :-)

12:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home